lära sig svenska på Lernia

Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

To fill the gap of communication between Swedish learning classmates at Lernia in Göteborg.


    ormblomman 17-18

    Ibraheem
    Ibraheem
    Admin


    Posts : 25
    Join date : 2009-12-02

    ormblomman 17-18 Empty ormblomman 17-18

    Post  Ibraheem Sat Apr 24, 2010 8:57 pm

    Jag gick i samma klass som Vera Kall under mina två sista år på gymnasiet. Jag blev förälskad redan första gången jag såg henne. Hon hade långt, mörkt hår och gröna, mandelformade ögon. Hon hade ett underbart leende och en liten lucka mellan framtänderna.
    Jag tror att alla killar i klassen var kära i Vera Kall, men hon tycktes inte vara intresserad av någon av oss. Ormblomman var inte den sortens flicka som hade sällskap med pojkar. Hon gick aldrig ut och dansade. Hon kom aldrig på våra klassfester. Vera Kall höll sig hemma.
    Hon bodde i ett hus i skogen en mil utanför staden. Hennes pappa var präst och mycket sträng. Han skulle aldrig ha låtit dottern gå på dans eller fest, inte i vanliga fall. Men en gång lät han henne gå på fest trots allt. Det var två dagar innan vi skulle gå ut gymnasiet. Det var en stor studentfest. Det var en kväll i maj 1967.
    Alla var med på festen. Skolans rektor var där, liksom alla lärare och alla elever som skulle gå ut gymnasiet. Till och med Vera Kall var med. Hon hade cyklat in till staden på eftermiddagen. På pakethållaren hade hon en väska med finkläder. Hon duschade och bytte om hemma hos en klasskamrat som hette Claire. Claires föräldrar skulle gärna låtit Vera sova över där, men Veras pappa hade bestämt att dottern skulle cykla hem när festen var slut.
    I went in the same league as Vera cold during my last two years in high school. I fell in love the very first time I saw her. She had long, dark hair and green, almond-shaped eyes. She had a wonderful smile and a small gap between front teeth.
    I think all the guys in the class were in love with Vera cold, but she did not seem to be interested in any of us. Ormblomman was not the kind of girl who had the company of boys. She never went out and danced. She never came in our class reunions. Vera Cold stayed at home.
    She lived in a house in the woods on a mil out of town. Her father was a priest and very strict. He would never have let her daughter go to a dance or party, not in ordinary cases. But once he let her go to a party after all. It was two days before we could go from high school. It was a big student party. It was an evening in May 1967.
    All were at the party. The school's headmaster was there, as are all teachers and all pupils who were attending high school. Even Vera Cold was with. She had ridden into town in the afternoon. On the front carrier, she had a bag with the dress up. She showered and changed on the home of a classmate named Claire. Claire's parents were happy to let sleep over where Vera, but Vera's father had decided that her daughter would ride home when the party was over.

      Current date/time is Sun May 19, 2024 8:55 am