lära sig svenska på Lernia

Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

To fill the gap of communication between Swedish learning classmates at Lernia in Göteborg.


    På Parkbänken...translation from google [Swedish, English and Polish]

    Ibraheem
    Ibraheem
    Admin


    Posts : 25
    Join date : 2009-12-02

    På Parkbänken...translation from google [Swedish, English and Polish] Empty På Parkbänken...translation from google [Swedish, English and Polish]

    Post  Ibraheem Sun Dec 13, 2009 8:55 pm

    på parkbänken
    hur mår du egentligen? jag ser ju att det är nånting.
    Mm. Jag har problem.
    vadå?
    kolla här!
    Fin.
    Hon heter Li. Jag tror jag är kär i henne, men jag vet inte om hon gillar mig.
    Du får väl bjuda henne på bio.
    ursäkta om jag avbryter. jag hör vad ni pratar om. jag tycker du ska ge den här till flickan.
    vad är det?
    det är en dikt. En kärleksdikt. jag skrev den för 40 år sen till en flicka. När hon läste den blev hon så lycklig att hon sedan blev min fru. Hon är död nu, men vi älskade varann mycket. Kanske kan dikten hjälpa dig också.
    Hön här
    Du är himlen ovanför mitt huvud.
    Du är jorden under mina fötter.
    Du är väggarna och taket i mitt hus.
    Du är rosorna som växer utanför mitt fönster.
    Du är min natt och min dag, min måne och min sol.
    Räck mig din hand
    Utan dig har jag ingenting, min älskade.
    Vänta!Vänta! kan inte jag få ditt telefonnummer? jag vill ringa och berätta hur det går!
    Det får du gärna.Mitt telefonnummer är 12017. Lycka till! den som har älskat vet vad lycka är. Höppas du kan finna den lyckan.
    on park bench
    how are you anyway? I see you it's something.
    Mm. I have a problem.
    what?
    check here!
    Fine.
    Her name is Li. I think I'm in love with her, but I do not know if she likes me.
    You'll have to invite her to the movies.
    forgive me for interrupting. I hear what you're talking about. I think you should give this to the girl.
    what is it?
    it is a poem. A love poem. I wrote it 40 years ago to a girl. When she read it she was so happy that she became my wife. She's dead now, but we loved each other very much. Perhaps the poem can help you too.
    She has
    You are the sky above my head.
    You are the earth beneath my feet.
    You are the walls and roof of my house.
    You are the roses that grow outside my window.
    You are my night and my day, my moon and my sun.
    Give me your hand
    Without you, I have nothing, my love.
    Wait, Wait! I can not get your phone number? I want to call and tell me how it goes!
    It gives you gärna.Mitt phone is 12017th Good luck! who has loved knows what happiness is. Hope you can find the happiness.


    Last edited by Ibraheem on Mon Dec 14, 2009 7:59 am; edited 1 time in total
    Ibraheem
    Ibraheem
    Admin


    Posts : 25
    Join date : 2009-12-02

    På Parkbänken...translation from google [Swedish, English and Polish] Empty In Polish

    Post  Ibraheem Mon Dec 14, 2009 7:58 am

    på parkbänken
    hur mår du egentligen? jag ser ju att det är nånting.
    Mm. Jag har problem.
    vadå?
    kolla här!
    Fin.
    Hon heter Li. Jag tror jag är kär i henne, men jag vet inte om hon gillar mig.
    Du får väl bjuda henne på bio.
    ursäkta om jag avbryter. jag hör vad ni pratar om. jag tycker du ska ge den här till flickan.
    vad är det?
    det är en dikt. En kärleksdikt. jag skrev den för 40 år sen till en flicka. När hon läste den blev hon så lycklig att hon sedan blev min fru. Hon är död nu, men vi älskade varann mycket. Kanske kan dikten hjälpa dig också.
    Hön här
    Du är himlen ovanför mitt huvud.
    Du är jorden under mina fötter.
    Du är väggarna och taket i mitt hus.
    Du är rosorna som växer utanför mitt fönster.
    Du är min natt och min dag, min måne och min sol.
    Räck mig din hand
    Utan dig har jag ingenting, min älskade.
    Vänta!Vänta! kan inte jag få ditt telefonnummer? jag vill ringa och berätta hur det går!
    Det får du gärna.Mitt telefonnummer är 12017. Lycka till! den som har älskat vet vad lycka är. Höppas du kan finna den lyckan.
    na ławce w parku
    how are you anyway? I see you it's something.
    Mm. Mam problem.
    co?
    Sprawdź tutaj!
    Niezły.
    Nazywa się Li. Myślę, że jestem w niej zakochany, ale nie wiem czy ona mnie lubi.
    Musisz zaprosić ją do kina.
    przebacz mi przeszkadzać. Słyszę, co mówisz. Myślę, że powinieneś dać to dziewczyna.
    co to jest?
    Jest to poemat. Poemat miłości. Napisałem to 40 lat temu z dziewczyną. Kiedy ją przeczytać była tak szczęśliwa, że została moją żoną. Ona nie żyje, ale kochaliśmy się bardzo. Być może wiersz może pomóc także.
    Ma
    Jesteś niebo nad głową.
    Jesteś ziemią pod moimi stopami.
    Jesteś ściany i dach z mojego domu.
    Jesteś róże, które rosną w moim oknem.
    Jesteś moją noc i mój dzień, mój księżyca i moja niedz
    Daj mi rękę
    Bez ciebie nie mam, moja miłość.
    Czekaj, czekaj! Nie mogę dostać twój numer telefonu? Chcę zadzwonić i powiedzieć jak to działa!
    To daje gärna.Mitt telefonu 12017-sze Powodzenia! kto lubi wie, co szczęścia. Spodziewać się można znaleźć szczęście.

      Current date/time is Sun May 19, 2024 10:01 am