lära sig svenska på Lernia

Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

To fill the gap of communication between Swedish learning classmates at Lernia in Göteborg.


    Framåt C (sedan 20-21)

    Ibraheem
    Ibraheem
    Admin


    Posts : 25
    Join date : 2009-12-02

    Framåt C (sedan 20-21) Empty Framåt C (sedan 20-21)

    Post  Ibraheem Mon Apr 26, 2010 11:55 pm

    Tommy jobbar på ett kontor. Han har ungefär femton arbetskamrater. Några kolleger har han jobbat länge med och känner riktigt bra. De umgås på fritiden ibland. Andra kolleger känner han inte så bra, men de pratar mycket på rasterna och arbetar bra tillsammans.
    På fikarasterna kan alla ses, ta det lungt och småprata lite. De brukar turas om att brygga kaffe till rasterna och hålla rent i köket. Den här veckan är Tommys tur att ha hand om köket.
    Det är måndag eftermiddag och snart dags för paus. Tommy har precis satt på kaffebryggaren och hans kolleger Linda och Ernesto har redan kommit.
    Linda: Å, vad gott det ska bli med kaffe. Jag behöver verkligen en kopp.
    Ernesto: Jaså, är du trött efter helgen?
    Linda: Ja, jag fyllde år i fredag så jag hade en stor fest i lördags. Det blev ganska sent och sedan fick vi städa festlokalen i går.
    Ernesto: Jaha, grattis i efterskott!
    Linda: Tack. Du då, vad gjorde du i helgen?
    Ernesto: Jag hade min bror med familj på besök. De bodde hos oss och vi hann gå både på museum och på bio med ungarna.
    Linda: Jaha, då har du haft fullt hus. Men, vad roligt för kusinerna att ses.
    Ernesto: Javisst, det var lite dåligt väder, men barnen är jättenöjda. Du då, Tommy, vad gjorde du i helgen?
    Tommy: Tja, jag gjorde inget speciellt faktiskt. Det var ju så dåligt väder, så jag passade på att bara vara hemma och ta det lugnt.
    Linda: Ja, det behöver man ibland också.
    Tommy: Ja, och ibland behöver man kaffe. Nu är det färdigt. Varsågoda!
    Small talk with colleagues
    Tommy is working in an office. He has about fifteen colleagues. Some colleagues, he has long worked with and feel really good. They spend their free time sometimes. Other colleagues feel he is not so good, but they talk a lot of breaks and work well together.
    On coffee breaks can all be seen, take it easy and chat a bit. They usually take turns to make coffee breaks and to keep clean in the kitchen. This week is Tommy's turn to take care of the kitchen.
    It's Monday afternoon and almost time for pause. Tommy has just sat on the coffee maker and his colleagues Linda and Ernesto has already come.
    Linda: Oh, what good it will be with coffee. I really need a cup.
    Ernesto: Well, are you tired after the weekend?
    Linda: Yes, my birthday on Friday so I had a big party on Saturday. It was quite late and then we got clean party room yesterday.
    Ernesto: Well, happy birthday in arrears!
    Linda: Thank you. How about you, what did you do this weekend?
    Ernesto: I had my brother and his family for a visit. They stayed with us and we could go both to museums and to the movies with the kids.
    Linda: Well, you've had a full house. But, what fun for the cousins to be seen.
    Ernesto: Yes, it was a little bad weather, but the children are really happy. How about you, Tommy, what did you do this weekend?
    Tommy: Well, I did nothing special actually. It was so bad weather, so I took the opportunity to just stay home and relax.
    Linda: Yes, you need sometimes.
    Tommy: Yes, and sometimes you need coffee. Now it's ready. Here you are!

      Current date/time is Sun May 19, 2024 8:30 am