lära sig svenska på Lernia

Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

To fill the gap of communication between Swedish learning classmates at Lernia in Göteborg.


    Hur träffades ni? How did you meet?

    Ibraheem
    Ibraheem
    Admin


    Posts : 25
    Join date : 2009-12-02

    Hur träffades ni? How did you meet? Empty Hur träffades ni? How did you meet?

    Post  Ibraheem Mon Mar 08, 2010 1:02 am

    Hur träffades ni?
    Camillla och Josefin 19 år
    Vi träffades i trean. Då flyttade josefin till min skola.
    Ja, just det. Sedan började vi spela i samma basketlag. Vi gör fortfarande många saker tillsammans.

    Karin, 54 år och Svetlana, 49 år
    Svetlana och jag lärde känna varandra på ed datorkurs för över fem år sedan. Vi tyckte båda två att det var svårt så vi frågade läraren mycket hela tiden.
    Ja, sedan fortsatte vi att prata med varandra på rasterna och jag bjöd hem karin så att vi kunde träna på datorn ihop. Vi fikade och skrattade jattemycket , och vi lärde oss saker bra tillsammans.
    Ja och efter datorkursen gick vi en språkkurs tillsammans. Det är så roligt sig något nytt, och på kurser får man många nya vänner. Vi försöker gå på en ny kurs varje höst.

    Vi lärde känna varandra när vi somma jobbade för flera år sedan. Jag gillade Andreas redan för början. Han hjälpte mig när jag var ny på jobbet. Han är snäll och rolig att vara med, och han är bra att prata med.
    Nu jobbar vi inte ihop längre. Kristin har bytt jobb och jag har börjat plugga. Men vi träffas minst en gång i veckan. Kristin är en av mina bästa vänner. Hon är klok, rolig och ärlig. När vi träffas brukar vi fika, laga mat eller gå långa promenader. Vi har altid massor att prata om.

    Ville är min bästis. Han bor i mitt hus, på fjärde våningen. Jag bor på sexan. Vi har altid känt varandra. Vi leker på gården och hemma hos mig eller ville. Ibland cyklar vi till skogen, men då måste en vuxen följa med.

    På lördag ska jag sova över hos Theo, för min mamma ska på fest med jobbet. Jag har sovit hos theo många gånger. Först brukar vi äta god mat och sedan får vi glass. Vi får vara uppe sent på kvällen, kanske ända till klockan tio.
    How did you meet?
    Camilll and Josephine 19 years
    We met in third class. Then Josephine moved to my school.
    Yeah, right. Then we started playing on the same basketball team. We still do many things together.

    Karin, 54 years and Svetlana, 49 years
    Svetlana and I got to know each other like computer courses for over five years ago. We liked both of them that it was difficult so we asked the teacher a lot all the time.
    Yes, since we continued to talk to each other during the breaks and I offered karin home so we could practice on the computer together. We fikade and laughed so much, and we learned things well together.
    Yes, and after computer course, we went a language course together. There is so much fun something new, and the courses you get many new friends. We try to go on a new course every fall.

    We got to know each other when we have summer jobs several years ago. I liked Andrew from the outset. He helped me when I was new on the job. He is kind and fun to be with, and he's good to talk to.
    Now we are not together anymore. Kristin has changed jobs and I have started studying. But we meet at least once a week. Kristin is one of my best friends. She is smart, funny and honest. When we meet we usually have coffee, cook, or go for long walks. We have a lot Time to talk about.

    Ville is my best friend. He lives in my house, on the fourth floor. I live in the sixth grade. We have known each other for Time. We play in the yard and home with me or wanted. Sometimes the bikes we have for the forest, but you have an adult go with.

    On Saturday I'll sleep over at Theo, for my mother going to a party with the job. I've slept with Theo many times. First, we tend to eat good food and then we get ice cream. We may be up late at night, perhaps until ten o'clock.

      Current date/time is Sun May 19, 2024 9:34 am